Forløb

Når vores mentale sundhed bliver påvirket af, fx stress eller for højt pres i hverdagslivet, så resulterer det ofte i at vores nervesystem overstimuleres og vi udtrættes. Dette giver manglende overskud, et sårbart sansesystem og ofte også kropsligt ubehag. Er det tilfældet for dig, så kan et forløb i Klinik for Kropslig og Mental Sundhed være en hjælp for dig. At arbejde med en kropslig tilgang kan have den beroligende effekt på dit nervesystem, der kan give dig fornyet overskud til at lære ny strategier som du kan bruge nu og fremad i livet.

Individuelt forløb

Et individuelt forløb starter med en samtale der omhandler de problemstillinger du gerne vil have hjælp til at arbejde med. Hvis du ønsker det foretager vi også en Ressource Orienteret Kropsundersøgelse, der afdækker dine kropslige kompetencer og hvilke fysioterapeutiske tilgange der skal arbejdes videre med. Herefter starter den kropslige behandling, som kombineres med samtaler omkring dine tanker, følelser og kropslige reaktioner.

Du skal forvente at du skal komme til behandling en gang om ugen i en længere periode, da det tager tid at berolige dit nervesystem og lære nye strategier, du kan bruge videre frem i livet.

Hold forløb

Et holdforløb er for dig der ønsker at øge din mentale sundhed og kropslige kompetencer. Vi arbejder med rolige og blide øvelser der lærer dig at være i kontakt med kroppen og gøre hensigtsmæssig brug af den i hverdagslivet. Samtidig giver de kropslige øvelser en beroligende og afslappende effekt, samt fornyet energi og overskud.

Holdtræning

For at sikre ro og nærvær til at du kan få mest muligt ud af at deltage på holdene, er der kun plads til 3 – 4 deltagere på hvert hold.

Er I 3 personer der gerne vil deltage på et hold sammen, så kontakt klinikken og lav en aftale.

Der tilbydes følgende hold:

BBAT – tirsdag kl. 16:30 – 17:30

BBAT – onsdag kl. 10:30 – 11:30

BBAT – torsdag kl. 16:30 – 17:30

NADA cafe – tirsdag kl. 12:00 – 13:00

NADA cafe – torsdag kl. 12:00 – 13:00

Meditation / Tai Chi / BBAT – torsdag kl. 10:30 – 11:30